Valuveljed ja Guinnessi rekordid: Rekordiline esteetika ja jõudlus
Valuveljed on autotööstuses olulised nii funktsionaalsuse kui ka esteetika poolest. Nende ümber on tekkinud mitmeid Guinnessi rekordeid, populaarsed disainilahendused ning ka väärarusaamad, mis võivad inimesi heade velgede kasutamisest eemale peletada. Alljärgnevalt käsitleme neid teemasid põhjalikumalt.
Guinnessi rekordid, mis on seotud valuvelgedega
Kuigi otseselt valuvelgedele pühendatud Guinnessi rekordeid on vähe, on mitmed saavutused seotud rataste ja nende vahetamisega:
Kiireim aeg nelja ratta vahetamiseks autol: See rekord kuulub Austria ettevõttele Lucky Car Franchise & Beteiligungs GmbH, kes saavutasid 16. oktoobril 2021 Viinis aja 49,03 sekundit. Meeskonna moodustasid ettevõtte praktikandid.
Suurim sõidukite jooksuratas: Hiina ettevõte LYNK & CO Automobiles Sales Co., Ltd. püstitas 18. veebruaril 2023 Zhejiangis, Jiaxingis rekordi, luues 20,02 meetri kõrguse jooksuratta, mida juhtis nende enda sõiduk.
Kiireim aeg ratta vahetamiseks liikuval autol: Itaallased Manuel Zoldan ja Gianluca Folco saavutasid 4. veebruaril 2022 Milanos aja 1 minut ja 17,64 sekundit, vahetades ratta autol, mis liikus kahel rattal.
Populaarseimad valuvelje disainid, mida kaaluda oma autole
Valuvelgede disain mängib suurt rolli auto välimuses ja sõiduomadustes. Siin on mõned ajatud ja populaarsed disainid:
Minilite: Algselt magneesiumist valmistatud Minilite'i veljed said kuulsaks 1960ndatel ja 1970ndatel aastatel, olles populaarsed võidusõitjate seas. Nende mõju on näha ka 1990ndate Mazda Miata ja 2000ndate Mini Cooperi velgedes.
Fuchs: Porsche tutvustas seda ikoonilist viie kodaraga sepistatud velge 1967. aastal mudelil 911S. See sai populaarseks 911 seeria autodel kuni 1989. aastani ning on üks tuntumaid veljedisainilahendusi.
American Racing Torq Thrust: 1956. aastal asutatud American Racing tõi turule Torq Thrust velje, mis sai populaarseks drag-racing'u ja muskelautode seas. Selle viie kaardus kodaraga disain on ajatu klassika.
BBS RS: Saksa tootja BBS tutvustas 1970ndatel kolmeosalisi võidusõiduvelgi, mis said kiiresti populaarseks tänu oma kergusele ja tugevusele. Nende ristkodaraga disain on tänaseni hinnatud.
Absurdsemad hirmud ja väärarusaamad valuvelgede kohta
Valuvelgede kohta on levinud mitmeid müüte, mis võivad inimesi heade velgede kasutamisest eemale peletada.
Valuveljed on liiga haprad: Paljud arvavad, et valuveljed on kergesti purunevad. Tegelikult on kvaliteetsed valuveljed väga vastupidavad ning suudavad taluda suuri koormusi.
Valuveljed sobivad ainult sportautodele: See on eksiarvamus. Tänapäeval on saadaval lai valik disaine, mis sobivad erinevatele sõidukitele, alates linnamaasturitest kuni pereautodeni.
Valuveljed halvendavad sõidumugavust: Õigesti valitud ja paigaldatud valuveljed ei mõjuta negatiivselt sõidumugavust. Oluline on valida sobivad mõõdud ja järgida tootja soovitusi.
Valuveljed on liiga kallid: Kuigi on olemas eksklusiivseid ja kallimaid mudeleid, leidub turul ka taskukohaseid kvaliteetseid valuvelgi, mis pakuvad head hinna ja kvaliteedi suhet.
Kokkuvõttes on valuveljed oluline osa sõiduki välimusest ja funktsionaalsusest. Oluline on teha teadlik valik, lähtudes nii esteetilistest eelistustest kui ka praktilistest vajadustest, ning mitte lasta end eksitada levinud müütidest.